24 Mayıs 2015 Pazar

Kefir nasıl mayalanır?

Kefir mayalamak çok zor gibi görünse de aslında yoğurt mayalamaktan çok daha kolay ve tutmama riski yok:) Faydaları için http://kefirnedir.gen.tr/kefirin-faydalari/ na bakabilirsiniz. Yoğurtla birlikte değil yoğurt yerine veriliyor ve yoğurttan daha faydalı. Eveeettttt gelelim nasıl yapacağımıza:) İlk yapacağımız şey kefir mayası bulmak zaten en zor kısmı da bu. Ben apartmanda bir komşumdan aldım. Bana cam kavanozda yaklaşık 1 yemek kasığını dolduracak kadar kefiri süt içerisinde verdi. Kullanmadığınız zamanlarda cam kavanozda sütün içinde buzdolabında muhafaza edebilirsiniz. Bunu bulduktan sonra gerisi şöyle;

Öncelikle ben 4 günlük mayalıyorum. Kefir yoğurt gibi taze tüketilmesi daha iyi olan bir süt ürünü değil. 1 litrelik cam şişede günlük keçi sütü alıyorum. buzdolabında sakladığım kefir mayasını da çıkarıyorum.








 
Keçi sütünü bir kaba boşaltıyorum. Cam şişesinde mayalayacağımız için onu atmıyorum.














Cam kavanozdaki kefir mayasını metal olmayan bir süzgece boşaltıyorum. (Metal değdirmek kesinlikle yasak. kullandığımız kaşıkta plastik olmalı.)Daha sonra süzgecin içinde üzerine süt dökerek süt ile yıkıyorum.














Plastik kaşık yardımıyla yıkadığım kefir tanelerini günlük sütün cam şişesine boşaltıyorum. (Alırken kefir tanelerine zarar vermemek için dikkatli olmakta fayda var.) Üzerine de günlük verdiğim yoğurt ölçüsü neyse (örneğin bir kepçe ise)o kadar sütü boşaltıyorum. Benim kefir miktarım çok fazla olduğundan yarım litreden fazla sütü mayalıyor. Bunun ölçüsü yaklaşık olarak tepeleme bir yemek kaşığı kefir için yarım litre süttür. (Kefir tanelerinizin miktarı gittikçe artacak ve arttıkça başkalarıyla paylaşabileceksiniz)


 

Sütü ekledikten sonra şişenin ağzını bir peçeteyle kapatıp bildiğimiz saç lastiğiyle tutturuyorum ve ışık almayan, oda ısısındaki bir dolapta kışın 24 saat yazın ise yaklaşık 12 saat bekletiyorum. Mayalanma süresi değişiklik gösterebilir. Mayalandığını kefir tanelerinin üstte toplanmasından anlayabilirsiniz.

 
Mayalanan sütü süre sonunda karanlık dolaptan çıkarıyorum ve üzerine plastik süzgeç koyduğum bir kaba boşaltıyorum. Kefir taneleri üstte mayalanan kefir ise altta kalacak.




Kefir tanelerini tekrar cam kavanoza koyup üzerini sütle kapatacak kadar süt ekleyip buzdolabına kaldırıyorum bir daha ki mayalamaya kadar bekliyor. Kefiri ise kendi ölçülerime göre belirlediğim kaselere boşaltıyor ve onlarıda buzdolabına kaldırıp her gün bir kase yediriyorum.






Biraz detaylı anlattığım için karışık gelebilir ama birkaç kere yaptıktan sonra çok kolay gelecektir. Kolay gelsin afiyet olsun:)


2 yorum:

  1. oooo süper walla ellerine sağlık ben daha yoğurt mayalamayı öğrenemedim :)

    YanıtlaSil
  2. ahaha Zeynep bende yogurt mayalamak icin once yogurt yapma makinesi almistim ama su an sadece kaselerini kullaniyorum 😊

    YanıtlaSil