17 Mayıs 2015 Pazar

Evde peynir nasil yapilir?

Asamalariyla anlatmaya calisacagim.

Oncelikle yarim litre keci sutunu alip tencerede kaynatıyorum.


Kaynamaya devam eden süte iki yemek kasığı sirke ekleyip 2 dakika karıştırıyorum, daha sonra 10 dakika kadar kendi halinde kaynamaya bırakıyorum.







 
Zaten sirkeyi koyduğunuz anda süt kesilmeye başlayacak. 10 dakika geçtikten sonra altına bir kap koyduğum süzgece kaynattığım sütü boşaltıyorum. üstte peynir altta ise peynir altı suyu denilen çok faydalı sıvı kalıyor.








 
Üstteki peyniri bir kaşıkla iyice ezerek suyunu süzüyorum, alttaki peynir altı suyunu çorbalarda kullanmak için bir kavanoza boşaltıyorum.


















Daha sonra süzdüğüm peynirin üzerini ince bir tülbent veya buzdolabı poşetiyle toz olmasın diye kapatıp üzerine ağırlık olması için peynir altı suyu olan kavanozu koyup birkaç saat bekletiyorum.














Birkaç saat sonra peynir sertleşmiş oluyor ve oradaki süzgeçten ağzı kapalı olacak sekilde bir kaba aktarıp buzdolabına kaldırıyorum. Bu şekilde yaptığım peynir 3-4 gün gidiyor. Keserek dilim dilim kullanıyorum.

Peynir altı suyunu da yine soğuyunca buzdolabına kaldırıp su ekleyerek yaptığım tüm yemekleri bu suyla yapıyorum. 2 gün içinde tüketilmesi gerekiyor. Faydaları için Google'a bakabilirsiniz:)

Peyniri süzdükten sonraki aşamada isterseniz tuz ekleyerek kendiniz içinde yapabilirsiniz.



 
 

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder